Lavaloon

Een hele krachtige aanval, waarmee je bijna elke SH9 plat gooit, is lavaoon. Het ziet er simpel uit, maar is behoorlijk ingewikkeld. De aanval lijkt op GoWiPe omat er een "tank" is die de klappen opvangt met daarachter troepen die de schade toebrengen. Hij is echter makkelijker in te zetten, omdat je slechts 2 troepen hebt: lavahond en ballon. Maar de voorbereiding, neemt wel veel tijd in beslag.

TROEPEN 


SH9 Troepen Aantal Minimaal level
Legerkamp Lavahound 4 2
Legerkamp Ballon 20* 6
CK Ballon 6 6
Spreuken Woede 4** 5
Held(en)
Koning en Koningin essentieel

* Als SH10 neem je 4 ballonnen extra mee, maar er zijn ook varianten (Pentalavaloon) met een extra lavahond.0
**Als je een SH10 aanvalt neem je ten mintse 1 FREEZE mee (maar bij voorkeur 2).

TEGENSTANDER
Je tegenstander is een SH9 of SH10. De volgende dingen zijn prettig, maar niet essentieel en het hangt af van je ervaring en level of alles nodig is:
  1. CK is te lokken (essentieel)
  2. LAWs zijn level 6 a 7
  3. LAWs dekken elkaar niet allemaal
  4. BSK is laag (lvl 10 a 15)
  5. X-Bogen zijn level 1 a 2 en de meeste staan omlaag
  6. Geen inferno's of inferno level 1 a 2
LAVALOON FAILS
De belangrijkste redenen voor het falen van je lavaloon is:
  1. Niet correct lokken en afmaken van het CK.
  2. Te lang doen over afmaken CK (max 30 sec).
  3. Niet doden van BSK (zie hieronder).
  4. Te traag inzetten van je lavaloon.
  5. Verkeerd inzetten van je spreuken.
  6. Te moeilijk base aanvallen (dekkende laws, veel teslas in de kern), etc.
  7. En misschien wel de allerbelangrijkste: het niet goed inschatten van het pad dat de ballonnen zullen volgen.
DE AANVAL
De aanval wordt in 2 fasen besproken. Versie 1.0 en versie 2.0. Versie 1.0 is voor beginners. Versie 2.0 is voor wat gevorderden.

LAVALOON AANVAL 1.0

Kies 2 LAWS waar vandaan je aanvalt
1) De BSK moet naast een van deze 2 LAWS staan.
2) Je andere LAW is naast deze LAW.
3) Is er een LAW die deze 1e LAW dekt? Dan is dat je 2e LAW.

De Aanval
  1. Lok het CK. Ideaal is het als dit kan met 1 reus (Levert 3 ballonnen op). Zo niet, doe je dit door 4 ballonnen in te zetten. Het verdedigingswerk dat je gebruikt om te lokken MOET 100% binnen de CK cirkel staan EN je moet het lang genoeg volhouden om ALLE troepen uit het CK te lokken.
  2. Het CK komt eruit. Het is geweldig als hier barbaren, ballonnen of heksen in zitten. Deze hoef je namelijk niet af te maken, ze zullen je luchttroepen niet aanvallen, Het gaat om de tovenaars, boogjes en evt. draak.
  3. Zet in een hoek je BSK in en wacht tot de CK troepen komen. Als de CK troepen bijna in de hoek zijn, zet je BBK naast de CK troepen. Druk direct op beide talenten. Dit is nu klaar, niet meer naar kijken.
  4. Zet 2 lavahounds in bij de 1e LAW en 2 lavahounds bij de 2e LAW. 
  5. Zet GELIJK HIERNA alle 20 ballonnen in een brede rij achter de lavahonden in. Zet nog niet je CK in.
  6. Ga terug naar je 1e LAW. Hier staat de BSK. Zet 1 woedespreuk tussen de LAW en de BSK. Dit is om er voor te zorgen dat de pups de BSK dood maken.
  7. Ga naar de 2e LAW. Zet de woedespreuk licht voor of op de 2e LAW.
  8. De andere 2 woedespreuken zijn voor de 3e en 4e law of voor de kern als hier veel defenece staat en je er niet doorheen komt.
LAVALOON AANVAL 2.0

BOOGSCHUTTERSKONINGIN
Naast de LAWs is de Boogschutterskoningin je grootste vijand. Ze is moeilijker te doden, omdat de ballonnen haar niet zien als een verdedigingswerk. Echter, ze MOET dood om 3 sterren te halen. Hier zijn 2 extra methoden voor en deze kun je combineren.

1) De BSK loopt altijd rond in een patroon. Je begint je aanval op het moment dat de BSK NAAST een verdedigingswerk staat. In de illustratie hieronder zijn dat de LAW of het kanon. Als de ballonnen komen, zullen ze hun bommen laten vallen op de verdediging en daarmee schade doen aan de BSK. Als de BSK ze neerschiet terwijl ze ernaast staat, levert dat extra splash damage op.

Rode stip is niet goed, bij een groene stip, start je je aanval.

FIlmpje killen BSK: https://www.youtube.com/watch?v=FHYlCAR6aRs

2) Nadat je het CK hebt gelokt, zet je NIET je BSK in een hoek in, maar 1 ballon. Zet deze zo ver mogelijk in een hoek. Hier komt het CK op af. zodra de ruimte er is, zet je je BBK naast de CK troepen en druk je op talent. Je houdt je BSK nu over om de vijandelijke BSK aan te vallen, als deze niet dood gaat. 

VLUCHTPAD
Het is essentieel dat je het vluchtpad van de ballonnen in je hoofd doorneemt. Dan weet je namelijk waar je je ballonnen moet inzetten en in welke hoeveelheden. Hieronder een praktijkvoorbeeld. Hier worden alle ballonnen tussen 12 en 3 uur ingezet, De blauwe lijnen geven het vluchtpad weer. Je ziet dat het verkeerd gaat, de LAW op 9 uur wordt overgeslagen. Deze aanval werd dus 1 ster,


De ballonnen worden zeer breed ingezet tussen 12 en 3 uur, maar ze gaan maar naar 4 verdedigingswerken. Er waren dus geen 15 ballonnen nodig, maar max 2 a 3 per verdedigingswerk (zie verderop).

Daarna klusteren de ballonnen nog meer, waardoor ze zeer inefficient zijn. Maar het belangrijkste is dat je had kunnen voorspellen dat de ballonnen de LAW op 9 uur zouden overslaan. Je had het vluchtpad kunnen voorspellen. De ballonnen slaan de hele hoek op 9 uur over. Je had dus 5 a 6 ballonnen moeten overhouden om op 10 uur in te zetten. De Lavahond ging er namelijk wel heen. Aangezien er maar 1 verdedigingswerk tussen staat (BT), heb je geeneens een RAGE nodig.

BALLON INZET
Nu je het vluchtpad kent, weet je ook waar je je ballonnen in moet zetten. Je zet dus niet meer een rij ballonnen in, maar 2 a 3 ballonnen per defence. 1 ballon lvl 6 kan makkelijk een dikke BT plat gooien, dus 2 a 3 is zeker genoeg. Zo zet je efficienter je ballonnen in. Denk dit wel goed door, je moet van te voren precies weten waar je je ballonnen neerzet.

BALLONNEN ACHTER HOUDEN
Als je bovenstaande punten goed doet, hou je je CK (met 5 a 6 ballonnen) over en ca. 4 ballonnen in je legerkamp (je begint met 20, 4 lokken ck, 12 inzet bij law 1 en 2). Deze zet je op het moment dat de lavahonden worden beschoten in bij LAW 3 en 4. Je doet dit bij het kortste pad. Let op, niet de kortste afstand!! Het kortste vluchtpad naar de LAW. IN de illustratie hierboven zit er maar 1 verdedigingswerk tussen het inzetpunt en de LAW.

GROTE BASES
Als de afstand tusen de LAWS groot is, is het handig om de 3e en 4e rage te gebruiken TUSSEN de laws. Je gebruikt de rage dan om de afstand tussen de laws te overbruggen. Dit doe je natuurlijk op een punt waar veel verdediging bij elkaar staat.

CK TROEPEN KILLEN
Je kunt de CK troepen killen met 1 ballon. Ze moeten hiervoor bij elkaar staan. Dat kan je doen door 5 barbaren links en rechts van de CK troepen in te zetten, net zolang tot ze bij elkaar staan. Als ze bij elkaar staan laat je net voor de CK troepen, ongeveer 1 vakje ervoor, een ballon los. Deze zal op de troepen vallen en ze allemaal in 1 keer doden.


CK KILL KANT
Als je toch graag met je BBK en BSK het CK killt, doe dit aan aan de kant waar je aanval start, Wat er dan gebeurt is dat nadat het CK dood is, je BBK en BSK zonder dat ze verdediging tegenkomen gaan opruimen. Ze blijven vaak tot aan het einde in leven. De ballonnen hebben namelijk alle verdediging weggehaalt.

INZET LAVAHONDEN
Je kunt de lavahonden op 1 plek inzetten. Maar het is altijd beter om ze gespreid in te zetten, zodat ze zoveel mogelijk luchtmijnen en luchtbommen activeren.

INZET LAVAHONDEN
Je doet er vaak verstandig aan om 5 a 6 ballonnen achter te houden (bijv die in je CK zitten). Deze zet je dan in op law 3 of 4, zodra de honden er naartoe vliegen. je gooit dan sneller die law plat zeker als de laws ver uit elkaar staan.

Voorbeeld video: https://www.youtube.com/watch?v=oytp-Es4YtI (1 ballon lvl 6 is genoeg).

VIDEO'S MET LAVALOON UITLEG
https://www.youtube.com/watch?v=EhTgtbk-5gE
https://www.youtube.com/watch?v=_iOmxYifo4A
https://www.youtube.com/watch?v=L-QELlhRq9Y

Geen opmerkingen:

Een reactie posten